wtorek, 27 marca 2012

Jak uporządkować pocztę Gmail - tworzymy własne etykiety ! Jak zgrupwać wiadomości gmail - tworzymy foldery na wiadomości email !

Jak zachować porządek w poczcie Gmail - tworzymy własne etykiety !
Jeżeli przechowujemy w skrzynce pocztowej ważną korespondencję, to warto ją uporządkować tak żeby w przyszłości nie trzeba było przeglądać setek wiadomości w poszukiwaniu tych konkretnych. Zobacz jak zachować porządek w skrzynce pocztowej Gmail - czyli tworzymy nowe etykiety !

Własna etykieta - co to właściwie jest ?

Praktycznie każdy użytkownik poczty w serwisie Gmail korzysta z etykiet - większość jednak nie zdaje sobie sprawy z możliwości i ułatwień które oferują. 
Standardowo w okienku poczty w lewym menu mamy widok podobny do tego poniżej :

Wiadomości, które otrzymujemy przychodzą do "etykiety" odebrane, dodatkowo możemy przenieść je do istniejących etykiet "Osobiste" czy "Podróże". Podejrzewam, że większość nie korzysta z tych etykiet uważając je za zbędne lub źle sformułowane - zobaczmy jak je usunąć i stworzyć własne.
Etykieta to tak naprawdę nic innego jak pewnego rodzaju folder do przechowywania wiadomości - taki kontener, do którego możemy wrzucić np. wiadomości o tej samej tematyce, czy od tego samego nadawcy.

 

Klikamy na etykietę Osobiste i w menu, które wyskoczy wybieramy "usuń etykietę" - dzięki temu pozbędziemy się zbędnych etykiet - podobnie postępujemy z etykietą "podróże".

Dodajemy nową etykietę :

Z menu   po lewej stronie klikamy odnośnik "Pozostałe" i wybieramy "Utwórz nową etykietę" - teraz będziemy musieli nadać jej nazwę :

 

Po kliknięciu przycisku "Utwórz" nasza etykieta zostanie dodana w menu po lewej stronie i będzie wyglądała jak na obrazku poniżej :


Warto byłoby w pewien sposób odróżnić ją od pozostałych - możemy to zrobić klikając na jej prawy bok i wybrać odpowiedni kolor etykiety np:


Dzięki odpowiedniemu oznaczeniu etykiet, będziemy mogli łatwo je odróżnić :


Jak wrzucić wiadomości do etykiet ?

Skoro mamy już utworzone etykiety, to warto byłoby wrzucić do nich wiadomości - dzięki temu w "Odebranych" zostanie porządek i tylko bieżąca zawartość a nie zalegająca poczta. 

Zaznaczamy wiadomości, które chcemy przenieść do danej etykiety i z menu u góry wybieramy przenieś do z nazwą odpowiadającej etykiety :

 

Wiadomości zostaną przeniesione i nie będą znajdować się już w "folderze" odebrane, natomiast zlokalizujemy je po kliknięciu w nazwę jednej z utworzonej wcześniej etykiety  .

0 komentarze:

Prześlij komentarz