piątek, 3 czerwca 2011

Jak wyłączyć synchronizację pionową ? Jak zwiększyć płynność gry ? Jak zwiększyć wydajność w grach - zwiększamy liczbę klatek ! Wyłączenie synchronizacji pionowej kart graficznych !

Jak zwiększyć liczbę klatek w grach - wyłączamy synchronizację pionową !
 flickr, Tony Austin

Jeżeli twoja gra nie chodzi zbyt płynnie, to możesz zwiększyć ilość wyświetlanych klatek poprzez wyłączenie synchronizacji pionowej twojej karty graficznej.
Zobacz jak wyłączyć synchronizację pionową i uzyskać większą wydajność w grach komputerowych.

Wyłączamy synchronizację pionową - poradnik krok po kroku :

Synchronizacja pionowa to nic innego jak sposób wyświetlania obrazu, a dokładniej odwzorowanie pomiędzy odświeżaniem akceleratora 3d a odświeżaniem obrazu monitora.
Czy wyłączenie synchronizacji pionowej rzeczywiście może mieć pozytywny skutek - a mianowicie zwiększyć wydajność w grach, zapewniając tym samym płynniejszą rozrywkę ?
Otóż okazuje się, że tak ! 

Jeżeli masz ustawioną zbyt niską wartość odświeżania ekranu i włączoną synchronizację pionową, to liczba klatek wyświetlanych w grze będzie uzależniona od tych wartości. A więc inaczej mówiąc synchronizacja pionowa będzie spowalniała twój akcelerator 3d.
Oczywiście wyłączenie synchronizacji pionowej może w pewnym stopniu przyczynić się do zmiany jakości obrazu i jeżeli będzie to dla ciebie uciążliwe to zawsze możesz ją włączyć.

Jak wyłączyć synchronizację pionową :

Wchodzimy we Właściwości -> klikając PPM na pulpit :

Następnie przechodzimy do zakładki Ustawienia -> Zaawansowane oraz do naszej karty graficznej (w zależności od posiadanego modelu) :


Teraz wybieramy uruchom program Nvidia Control Panel i przechodzimy do zakładki (po lewej stronie) Zarządzanie ustawieniami 3d.

W zakładce ustawienia globalne przechodzimy do "Synchronizacji pionowej" i ustawiamy tam wartość (rozwijana lista) : wymuś wyłączenie.
 Po wszystkim klikamy zastosuj i możemy cieszyć się zwiększeniem ilości klatek o kilkanaście procent (nawet o 30%).

1 komentarze:

Anonimowy pisze...

U mnie synchronizacja pionowa zwiększa ilość klatek na sekundę...

Prześlij komentarz