piątek, 10 grudnia 2010

Jak ukryć dysk w Windows ? Jak zrobić niewidzialny dysk ? Jak ukryć partycję w systemie ? Jak ukryć określony dysk ?

Jak ukryć dysk - schowaj partycje przed wścibskimi oczami...
 flickr, mikebaird
 
Masz informacje którymi nie chciałbyś dzielić się z innymi - skorzystaj z naszej porady i ukryj dysk w systemie Windows. Zobacz jak schować partycję przed wścibskimi oczami - zrób niewidzialny dysk.

Jak schować dysk systemowy - niewidzialna partycja :

Oczywiście poradnik ten będzie ukrywał określony dysk (partycję) w naszym systemie. Załóżmy więc, że posiadasz stworzone dwie partycje systemowe : dysk C oraz dysk D :
Zobaczmy zatem, co trzeba zrobić aby ukryć jeden z nich - załóżmy, że będzie to dysk D:

Krok po kroku - jak ukryć partycję (dysk C: , dysk D: itp...) :

Po pierwsze musimy otworzyć menu start >> uruchom i wpisać : gpedit.msc


Jest to narzędzie systemowe, które określa Zasady grupy - dostępne także w lokalizacji C:\Windows\System32
Należy teraz kolejno przejść do podklucza : Konfiguracja użytkownika >> Szablony administracyjne >> Składniki Systemu Windows >> Eksplorator Windows 

 
   W menu po prawej stronie odnajdujemy wpis dotyczący ukrywania dysków w systemie Windows : Ukryj określone tutaj dyski w oknie Mój Komputer 


Klikamy na ten wiersz dwa razy, powinno nam wyskoczyć nowe okienko w którym aktywujemy tę funkcję - klikamy włączone 
Wybieramy teraz dysk, który chcemy ukryć np. Ogranicz tylko dysk D - dzięki czemu dysk D nie będzie widoczny w systemie.

Po wszystkim klikamy zastosuj - aby przywrócić widoczność dysku - wystarczy wyłączyć to polecenie analogicznie jak je włączyliśmy.

6 komentarze:

JaGodA pisze...

U mnie to trochę inaczej działa, ale znalazłam. Dzięki za info :)

Przemo pisze...

Kwestia systemu - ja pracowałem na Windows XP

Anonimowy pisze...

A ja mam takie pytanko. Jak ukryc pliki systemowe? Mam dwa dyski kazdy podzielony po trzy partycje, na jednym mam Windows XP Pro na drugim Windows 7 Ultimate. System XP jest ukryty ale jak ukryc ten drugi?

Anonimowy pisze...

ja chce ukryć dysk H a nie ma takiej litery na tej liście

Anonimowy pisze...

to prosze Ciebie wejdz ppm na mój komputer>>zarządzaj> następnie zarządzaj dyskami > i tam na ten dysk h ppm i zmień literkę dla dysku czy coś w tym stylu ;D przed chwilką tak zrobiłem i działa zmieniłem dysk z literki f na A i ukryłem A i działa

Anonimowy pisze...

Dzięki za rade

Prześlij komentarz