czwartek, 8 kwietnia 2010

Zwiększ wydajność systemu - zbędne animacje ! Co zrobić gdy komputer się restartuje przy włączaniu - BSOD - niebieski ekran !

Zwiększ szybkość komputera - wyłącz zbędne animacje.
Jak poradzić sobie z ciągłymi restartami komputera - czyli niebieski ekran przy starcie BSOD ! 
flickr,  CyboRoZ
Na początek pokaże w jaki sposób przyśpieszyć nieco nasz system Windows poprzez wyłączenie zbędnych animacji, efektów wizualnych itp....

Należy kliknąć prawym klawiszem myszki w Mój Komputer >> Właściwości , następnie wybieramy zakładkę 
Zaawansowane !
Teraz przechodzimy do opcji Wydajność >> Ustawienia i tam zakładka Efekty Wizualne : 
Teraz odpowiednio odznaczamy te, których nie chcemy ! Oczywiście im mniej zostawimy zaznaczonych tym szybciej będzie nasz system pracował (będzie potrzebował mniej zasobów). 
Aby wygląd się dużo nie zmienił praktycznie niezauważalnie - radzę pozostawić 4 opcje widoczne na screenie powyżej : stosuj gładkie przewijanie pól list, użyj cieni dla etykiet ikon pulpitu, użyj popularnych zadań w folderach oraz użyj wizualnych stylów okien i przycisków. 

Oczywiście można też zaznaczyć dopasuj do uzyskania najlepszej wydajności - ale wtedy wygląd pulpitu będzie podobny do tego z Windows 98.

Teraz nieco o tzw. BSOD - czyli tzw. niebieski ekran śmierci. 

 http://pl.wikipedia.org/wiki/Blue_Screen_of_Death 

Pojawia się on w momencie gdy system napotka poważne błędy i nie zawsze jest sobie w stanie z nimi poradzić. Błąd ten był zmorą systemów min. Windows 95, 98 oraz ME.

Występuje on także w systemach Windows 7, XP czy Vista - jednak tutaj zamiast niego komputer się restartuje i powinno wszystko wrócić do normy. Czasami jednak gdy napotka on poważny problem, może dojść do tego że komputer będzie się bez przerwy restartował - a my nie jesteśmy w stanie dowiedzieć się nawet o jaki błąd chodzi - gdyż "niebieski komunikat z błędem" szybko miga na ekranie.

Istnieje jednak sposób na to aby wyłączyć restartowanie komputera spowodowane BSOD ! 
Należy kliknąć prawym klawiszem myszki w Mój Komputer >> Właściwości

, następnie wybieramy zakładkę Zaawansowane >> Uruchamianie i Odzyskiwanie (Ustawienia)

 Teraz odznaczamy "ptaszek" przy opcji Awaria systemu >> Automatycznie uruchom ponownie !
W ten sposób pozbędziemy się restartowania komputera w przypadku wystąpienia tego błędu.

6 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ej jak mam to zrobić przecież nie włancza mi się komputer?

Anonimowy pisze...

mi to samo :/

Anonimowy pisze...

Ja mam to samo i siedze w trybie awaryjnym win 7

Anonimowy pisze...

Mam nadzieję ,że pomoże wielkie dzieki.

Anonimowy pisze...

mi to samo i tak pojawia się BSOD ale tym razem komputer wogule się nie wyłącza

Przemo pisze...

Tę poradę zazwyczaj stosuje się gdy system działa normalnie - aby na przyszłość nie mieć problemów z notorycznym restartowaniem systemu.

Prześlij komentarz