poniedziałek, 1 marca 2010

Otwieranie za pomocą - jak przypisać domyślne program ! Otwórz z... - jak zmienić listę programów. Otwórz za pomocą - jak zmienić.

Jak zmienić domyślny mechanizm  "otwieranie za pomocą" - na własny ? 
flickr, elyob
Gdy klikniemy na jakiś plik prawym klawiszem myszki - widzimy takie pole jak np. "Otwórz za pomocą" i tam są pewne programy, które zostały przyporządkowane przez system Windows. Jeżeli chcemy je zmienić musimy posłużyć się pewnym trikiem - modyfikacją rejestru. 

Wchodzimy w start/ uruchom i wpisujemy regedit a następnie enter.
Odnajdujemy (przechodzimy) odpowiednio klucze ; HKEY_CURRENT_USER >>Software>>Microsoft>>Windows>>Current Version>>Explorer>>FileExts

Będą tam się znajdować rozszerzenia plików, gdy klikniemy na jakieś przejdźmy do menu OpenWithList !
W tym właśnie miejscu możemy odpowiednio modyfikować jakim rozszerzeniom chcemy przyporządkować poszczególne programy. 

12 komentarze:

Anonimowy pisze...

thx !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 jestes wielki

piotrek_dk pisze...

Mam pytanie a jak zmienić wygląd (ikonę) folderu skompensowanego za pomocą Windows Eksplorer. Miałem problem bo namieszałem ale wróciłem ustawień domyślnych -- tylko ta ikona

Anonimowy pisze...

a ja nie wiem jak zmienić. Mam plik żeby otwierał sie exe. normalna instalka a otwiera mi w winrarze. i nie moge tego zminic prosze o pomoc tu albo na gg 8874489

Przemo pisze...

Klikasz na plik prawym klawiszem myszki z wciśniętym altem (lewym) i tam wyskoczy u góry dodatkowa opcja : otwórz za pomocą !
Możesz sprawdzić też we właściwościach czy jest ustawiony typ docelowy jako aplikacja ...

Unknown pisze...

co mam napisac bo mam białą ikone w grze i wyskakuje mi ptworz za pomoca

Anonimowy pisze...

i jak to dalej zrobic bo nie wiem????? ;(

Anonimowy pisze...

Dzięki jesteś super :)

Anonimowy pisze...

Można to wytłumaczyć proszę o kontakt gg 42642680

bo mam ten edytor ale on nic nie robi dalej nie mam domyślnego uruchamiania

Anonimowy pisze...

kedy robie to co każesz i klikam key corrent user
jest tylko ikna "ab" nazwa domyślna typ REG_SZ a dane nic nie pisze

Anonimowy pisze...

gdzie jest to uruchom?

Anonimowy pisze...

Co jeżeli w ...>>CurrentVersion nie mam Explorer(a)? Jedyne co tutaj mam to Internet Settings.

Anonimowy pisze...

Jak otworzyć OpenWithList ? Nie moge nic z tym zrobić.

Prześlij komentarz